Hvordan ser fremtidens projektledelse ud?

Workshop i Hørsholm

Vidste du, at 40% af vores BNP stammer fra projektarbejde? Projektarbejdsformen bliver stadig mere udbredt, med flere forskellige projekttyper og arbejdsformer, så lad os sammen skabe et billede af fremtidens projektledelse.

Projektarbejdsformen har udviklet sig hurtigt fra bygge- og leveranceprojekter til IT- og systemudviklingsprojekter, ERP, organisatorisk forandring, politikudvikling og softwareudvikling med faste teams. Nye koncepter og metoder dukker op med lynets hast, såsom PRINCE2, Scrum, SAFe, Half Double, IPMA-certificeringer, PMI-certificeringer, CMMI, projektmodenhed, Extreme process, Iterative Life Cycle, P3M3, MSP og PGMP.

Vi vil definere de fremtidige tendenser inden for projektledelse, og diskutere emner som nye projekttyper, krav til projekterne, organisering og metodevalg, og hvad det betyder for dig som projektleder. Vi vil også reflektere over indholdet i en projektledelseskanon år 2035.

Du vil få en grundig gennemgang af projektarbejdsformens udvikling og bidrage med din viden og forestillinger om fremtidens projektledelse. Sammen med andre projektfolk vil du deltage i en fælles refleksion over mulige udviklingsretninger for dit fagområde, og du vil gå hjem med en forståelse for, hvordan du kan forberede dig på fremtiden.

Programmet starter med en velkomst og introduktion, efterfulgt af en gennemgang af projektarbejdsformens historie. Derefter vil vi gennem en kreativ proces diskutere fremtidens projekttyper, nye krav til projektarbejdet, ny organisering og metoder samt en projektledelseskanon år 2035. Workshoppen slutter kl. 17:00.

Vi tror, at dette seminar vil være interessant for alle medlemmer af Dansk Projektledelse og for dem, der har en passion for projektledelse og ønsker at være med til at forme fremtiden.

Så kom og vær med til at sætte dit præg på fremtidens projektledelse!
Vi glæder os til at se dig på workshoppen!

Indlægsholder og facilitator
John Ryding Olsson har som partner været med i opbygningen af Implement Consulting Group fra starten i 1996. Han er hovedforfatter på bestselleren: Power i projekter og portefølje, der har solgt 75.000 stk. samt bogen Half Double. Han har skrevet Projektlederskab – effekt til tiden og Projektledelse, MAGT og mennesker – Machiavelli for projektledere. Han har udviklet et PC-baseret projektledelsesspil Go Green.
Han har tidligere siddet i bestyrelsen for Dansk Projektledelse og været IPMA assessor på niveau B.

Tilmelding senest den 6. marts kl. 12

Arrangementet er gratis for medlemmer af Dansk Projektledelse.

Er du ikke medlem koster det kr. 900 ekskl. moms og du kan tilmelde dig ved at sende en mail til: arrangementer@danskprojektledelse.dk

Bliver du forhindret i at deltage?
Hvis du bliver forhindret beder vi dig om at afmelde dig via medlemsportalen - hurtigst muligt og senest den 6. marts kl. 12.

Udeblivelse på dagen og afmelding som ikke er meddelt DPL før fristen udløber vil blive faktureret kr. 750 ekskl. moms.

Tilmelding / Tilmeldingfrist 06-03-2023 kl. 12:00