AQUA Administration

I svømmebadsbranchen findes der et hav af love, regler og retningslinjer, man skal forholde sig til i den daglige drift af sit svømmebad.

Disse regler og retningslinjer ændrer sig løbende, og der er stor forskel på, hvordan de forskellige svømmebade implementerer og forstår reglerne. Men hvad er egentlig op og ned?
Hvordan skal man forholde sig til bekendtgørelsen? Hvad gør man for at sikre et godt arbejdsmiljø? Og hvad betyder kommunalfuldmagten og folkeoplysningsloven for den daglige drift?

Det sætter Danske Svømmebade fokus på, når vi i 2022 inviterer til et todages internatkursus i Vejle.
Her får vi besøg af række oplægsholdere og eksperter, der hver især vil opdatere kursisterne på en håndfuld relevante emner:
- Bekendtgørelse, vejledning og DS 477
- Kommunalfuldmagt og Folkeoplysningsloven
- Arbejdsmiljø
- Førstehjælp
- Sikkerhed og ulykkeshåndtering
- Beredskab

Kurset er målrettet ledere svømmebade med en vis portion forhåndsviden om drift af svømmebade. I løbet af de to dage vil der så vidt muligt blive taget udgangspunkt i deltagernes egne problemstillinger og oplevelser i undervisningen.

Kurset er tilrettelagt som internat. På den måde udnyttes tiden optimalt, samtidig med at kursisterne får mulighed for at netværke med andre deltagere.

” Jeg synes især emnet vedrørende Det Kommunale System stillede skarpt på, hvad jeg kan og må med den kommunale svømmehal. Det gælder også min rolle i forhold til hvad foreninger har krav på fra kommunen, og hvilken betydning det har, når jeg skal fordele facilitetstider til foreninger og andre aktører, der ansøger om brug af svømmehallen.”
- Katarina Thomsen, Leder Vestjydsk Fritidscenter

Prisen er inkl. overnatning og forplejning.

Tilmelding / Tilmeldingen er bindende (frist for frameldelse er overskredet)