Sikkerhedsledelse

Sikkerhed er en prioritering for mange gæster i danske svømmehaller og derfor er det vigtigt at have helt styr på sikkerheden.

Der sker både almindelige ulykker, men også fatale ulykker i danske svømmebade.

Ved at have en systematisk tilgang til sikkerhed og risikomanagement, må det forventes, at antallet af disse ulykker kan minimeres.

I tilfælde af, at en alvorlig ulykke indtræffer i et svømmebad, er det væsentligt for personale, ledere og ejere, at der kan fremvises dokumentation for, hvordan sikkerheden håndteres på anlægget.

På dette kursus får du undervisning i sikkerheds- og risikomanagement målrettet ledelse og personale i danske svømmebade.

Du bliver klædt på til at kunne evaluere samt gennemføre egne risikoanalyser og yderligere systematisk kunne anvende en række værktøjer fra “sikkerheds- og risikomanagement-værktøjskassen”.

Efter kurset kan du selvstændigt udføre evidensbaserede risikoanalyser hhv. risikovurderinger, som grundlag for at drive en svømme- og sportshal indenfor et acceptabelt risikoniveau

Du har forståelse for principperne i en kost-effektivness analyse af sikkerhedsløsninger og du har opnået kendskab til udfordringer, der kan være i forbindelse med i sikkerheds- og Risikomanagement

Kurset er en blanding af teori og praksis i form af opgaver der skal løses og fremlægges på dagen.

Inkluderet i kursusprisen er:

• Undervisningsmateriale til brug på eget badeanlæg, herunder metode til udarbejdelse af risikoanalyse, risikovurdering og risikomanagement/sikkerhedsledelse
  • Skabelon til sikkerhedspolitik til brug i eget badeanlæg (værdi 2.600,-)
  • Skabelon til sikkerhedsorganisation til brug i eget badeanlæg (værdi 2.600,-)
  • Skabelon til sikkerheds-checkliste til brug i eget badeanlæg (værdi 2.200,-)

Underviser er Ivan T. Herrmann fra Copenhagen Risk & Safety Group ApS.

Ved siden af Copenhagen Risk & Safety Group ApS har Ivan været ekstern lektor på Katastrofe- og risikomanageruddannelsen på Københavns Professionshøjskole, hvor han blandt andet underviser i kurserne “Risikoanalytikeren” og “Statistik”. De sidste otte år har Ivan samarbejdet med Den Nordsjællandske Kystlivredningstjeneste (DNK) om at at udvikle et kystlivredning performance optimeringsprogram og hjulpet forskellige organisationer med risikostyring. I ni år har Ivan arbejdet som kystlivredder i forskellige organisationer i Danmark.

Tilmelding / Tilmeldingfrist 08-09-2024 kl. 23:55

Download deltagerliste

Pris - medlemmer

2.500 kr.

Du betragtes som medlem, når din virksomhed er medlem. Spørg evt. din overordnede om I er medlem, eller ring til os på 43 52 43 53, så kan vi slå jer op i vores medlemskartotek.

Pris - ikke medlem

4.100 kr.