FTLF - Offshore Sundhedskursus

Kurset afholdes som et to-dages kursus på CMS på Fanø, der er et af verdens mest avancerede uddannelsessteder for sygdomsbehandlere til den professionelle søfart. Og er specielt fokuseret på de muligheder og behov man kan komme ud for, på en langtursbåd langt til havs.

Kursusplanen omfatter bl.a. Førstehjælp ombord på mindre fartøjer og i søsport. Behandlingsmæssige procedurer (tænder, sår (saltvandssår, bylder, brandsår), syning, limning, forbinding, øjenskylning) injektionsteknik, med dispenseringsformer jf. medicinlisten, beskrivelse til læge jf. rapport mm.

Der er bl.a. taget udgangspunkt i foreningens publikation ”Medicin ombord”. Og CMS har, sammen med Margrethe Schaarup (publikationens forfatter), udarbejdet et meget detaljeret oplæg til det medicinske udstyr, og de medikamenter man bør have med. - Inklusive behandlervejledninger for brug af begge dele.

Kurset udbydes kun til FTLF medlemmer.

Man skal være over 18 år og medlem af FTLF for at deltage. Kursusgebyret inkluderer IKKE udgifter til overnatning og forplejning, som er for egen regning. CMS har ikke mulighed for at tilbyde disse ydelser.

På www.visitfanoe.dk kan du evt. finde overnatningssted. Og husk madpakke til både lørdag og søndag. Spørg evt. der hvor du skal overnatte om de laver madpakker.

Hvis du vil ud at spise lørdag aften, kan vi anbefale, at du bestiller bord i forvejen. Kurset er udenfor sæson - og der er ikke så mange steder, som har åbent.

Ved tilmelding accepteres at kontaktoplysninger deles med de andre deltagere på kurset, så samkørsel kan aftales.

Ved framelding senere end 3 uger før kursusstart refunderes tilmeldingsgebyr ikke.

Online tilmelding slået fra - se detaljer under beskrivelsen ovenfor.

Tak! Din besked er afsendt..
Din besked blev ikke afsendt. Brug venligst kontaktinformationer ovenfor. Beklager ulejligheden!