FTLF Pinsetræf og Generalforsamling

FTLF Pinsetræf & Generalforsamling foregår i år i Bogense d. 26. - 29. maj 2023

Det forsøges at vi kommer til at ligge samlet - det kan dog ikke garanteres.

Kanalhavnen kan også benyttes.

Ved ankomst ugen før og ugen efter pinse, må der lægges gratis, hvis man IKKE er om bord på båden (altså, der skal kun betales for de dage man opholder sig om bord.) Det gør det da noget billigere, hvis man skal have båden liggende.

Derudover, må man hoppe "et trin ned" med bådlængde, hvis man har FTLF stander oppe. Der er store pladser for enden af broerne: 26 og 40, samt i kanalen - I kan kontakte havnemesteren, og henvise til FTLF aftalen.

Tilmeld dig og se havnekortet nederst på siden.
Røde streger angiver gæstepladser. Alle grønne pladser
i havne må bruges. Der er mulighed for booking via marinabooking.dk af nogle få pladser i havnen. I området ved den lille mastekran i bunden af marinaen (tyk rød streg) kan man ligge side ved side. Det er tilladt at ligge uden på hinanden hvor det er muligt.

Fredagens program

Kl. 18: Fællesgrill ved Bogense Sejlklubs lokaler

Lørdagens program:

Kl. 10:30: Velkomst ved Støberiet, hvor FTLF er vært for "en lille en". Her deles det endelige program ud, og der kan stilles spørgsmål.

Kl. 11 - 13 (ca.) For børn kommer der ”lege tanter/onkler”. Der bliver mulighed for at deltage i forskellige lege og opgaver mm (uden forældre, der dog skal levere redningsvest)

Kl. 11:00 -13:30: Workshops - og udlevering af armbånd til festen i Støberiet.

Der kan købes FTLF merchandise som caps, stander, veste, jakker og meget andet.

I workshoppene får vi besøg af Pantaenius, Sea-safety (puster redningsflåde op), flotille-ansvarlig,  gast/ungdom, sejlsikkert-ambassadører (tjekker redningsveste) og sejlerpar, der har sejlet i Caribien. Desuden vil der være stumpemarked.

Vi har i samme tidsrum en FTLF-stand, hvor vi inviterer gæster på havnen ind, så de kan høre, hvad FTLF kan tilbyde. Gæster er også velkomne til de forskellige workshops.

Kl. 14.00: Foredrag med Kim Johansen i Støberiet.

Kom og hør Kims fortælling om sit forlis og redning ved Somalias kyst. Kim Vil fortælle om sejladsen før, under og efter forliset. Blandt andet om bøvl ved afrejsen, havariet, nødkaldet, redningen, tilskadekomst, hjemturen og meget, meget mere. Der vil blive fremvist original video af selve den dramatiske redning. Det er ikke så tir vi kan høre om dette i FTLF, da det heldigvis ikke sker ret ofte. Men vi kan lære en hel del af det! Om problematikker ved haveri, skader og det psykiske pres, samt bøvl med myndigheder.

Kl. 18: Dørerne til Støberiet åbnes. Her skal vi have festmiddag, festtale, sange, ungdomshjørne og dans til
Jukebox.
FTLF er vært ved det første glas vin/øl/vand. Drikkevarer til fornuftige priser i baren (der må ikke tages egne drikkevarer med!)

Søndagens program:

Kl. 10: Generalforsamling i klubhuset – FTLF er vært for en øl eller vand.

kl. 12-14: Åben båd, hvor I kan komme på besøg i en langturssejladsbåd, og se hvordan de er indrettet til at sejle langt. Gæster på havnen er også velkomne, så de kan få inspiration til at blive medlem af FTLF. Vil du gerne vise din båd frem, så kontakt FTLF, og vi vil så lave en liste med bådene til Åben båd.

Kl. 12-14: Legetanter/-onkler vil igen lave sjove ting med børnene. Husk redningsvest.

Kl. 17:15: Grille startes op igen - og vil være klar kl. 18. Det foregår igen ved klubhuset, der også kan benyttes. Huske egen mad og drikkevarer.

Mandagens program:

Tak for et (forhåbentligt) godt træf - og afsejling.

Kommer FTLF medlemmer kørende, er der Lejligheder i nærheden af havnen, til
priser fra ca. 850.-

Kommer du i Autocamper, er der flere pladser rundt i Marinaen. Prisen er
ca. Kr.170.- Der skal bookes i god tid !

I området er der Campingpladser, og der er også et par sheltere på vandet.

Ret til ændringer forbeholdes.

Vi ses til en hyggelig weekend!

Tilmelding / Tilmeldingen er bindende (frist for frameldelse er overskredet)