Randers - Naturpatrulje

Kom med ud og ind i fællesskabet

Randers Naturpatrulje er for aldersgruppen 8-10 år.

Praktisk:
Forældre kan melde sig som frivillige og medhjælpere. Man kan læse mere om at være frivillig i naturpatruljen her.
Aktiviteterne er tilpasset så børnene oplever at få mestring og viden på deres niveau.
Under naturpatruljeaktiviteterne vil børnene opleve at blive udfordret i trygge rammer, så mudder, dyr og nye oplevelser bliver sjove og fyldt med gode erfaringer i naturen.

Naturpatruljerne er som hovedregel ude på alle årstider, så det er altid vigtigt med påklædning efter vejret.
Under forløbet vil deltagerne modtage et personligt tændstål, en t-shirt og ved afslutning et diplom.

Bagom:
Naturpatruljen er en del af Natur & Ungdoms projekt: Sammen om Naturen
Målet er at flere børn skal mere ud.
Naturpatruljerne tager udgangspunkt i Børnenes naturkanon og omsætter den til aktivitet, naturdannelse og fællesskab.

Tilmelding:

Tilmeldingen er individuel pr. barn og kræver, at barnet er eller bliver medlem af Natur & Ungdom. Det koster 100 kr. årligt.

Naturpatruljen har base på Myretuen og er en del af  Randers Lokalforening (nogu.dk) Barnet vil på den tilmeldte email modtage mails fra den lokale forening, med tilbud om at deltage i deres forskellige aktiviteter.

Program for Randers Naturpatrulje

Randers Naturpatrulje

15/5 Åben prøvegang hvor alle interesserede er velkommen til prøve
hvad det vil sige at Gå til Natur.

22/5 Bål med madlavning med spiselige planter f.eks. pandebrød
med brændenælder

5/6   Klatring

19/6 Fang vanddyr til akvarium

3/7  Fiskeri/krabbefiskeri + bygge små både

Sommerferie

14/8 Ro i naturen (Evt. lav lydkort)

28/8 Overnatning i naturen (Stjernekig med kikkert + O løb).

11/9 Naturbingo + byg en insektsuger.

25/9 Vandretur (Med f.eks. barfodsekspedition)

9/10 Hulebyg

23/10 Tovbane + natur parkour

Aktiviteter vil som udgangspunkt ligge hver anden onsdag fra 17-19

Tilmelding / Tilmeldingfrist 22-05-2024 kl. 17:00

Randers Naturpatrulje 8- 10 år

0 kr.

Naturpatrulje med tilholdssted ved Myretuen - Nordre fælled. Forløbet er for de 8-10 årige og er baseret på børnenes naturkanon.

Tak! Din besked er afsendt..
Din besked blev ikke afsendt. Brug venligst kontaktinformationer ovenfor. Beklager ulejligheden!