Natur og biodiversitet nær skolen - undersøg lokale biotoper med eleverne

Med dette kursus vil I få inspiration til og viden om, hvordan I kan arbejde praktisk i naturområderne ved jeres skole. Hvad end det er et krat, et vandhul eller en eng I har nær skolen, så er der masser af muligheder for naturvidenskabelige undersøgelser af dyre og planteliv samt biodiversitet. I en vekselvirkning mellem øvelser, korte oplæg, refleksion vil kurset give dig masser af inspiration til aktiviteter med eleverne i naturen på forskellige årstider.

PRAKTISK

Sted: Myrthuegård, MYRTHUE - Kultur, Natur & Læring, Myrtuevej 39, 6710 Esbjerg

Målgruppen: Lærere, pædagoger og andre formidlere, der gerne vil arbejde med hvordan naturen nær skolen kan bruges i undervisningen af biodiversitet.

Tidspunkt: d. 12. maj 2026, kl. 9-16

Tilmeldingsfrist: 16. april 2026

Deltagerantal: 12-20 deltagere

Pris: 2100,- kr. inkl. moms for medlemmer og 2500,- kr. inkl. moms for ikke-medlemmer som dækker materialer, forplejning og faciliteter.

Andet: Er du (eller skal du) i gang med Naturvejlederuddannelsen under Naturvejledning Danmark, så tæller kurset som en dag af de seks valgfrie, åbne kursusdage, der er en del af uddannelsen.

Tilmelding / Tilmeldingfrist 16-04-2026 kl. 09:00

Ikke medlem - pris m. moms

2.500 kr.

Medlem - pris m. moms