Edderkopper i formidlingen / ALLE PLADSER OPTAGET

Dyk ned i edderkoppernes vildt fascinerende verden. De er ikke til at komme udenom i formidlingen og undervisningen. Uanset om man synes de er hotte eller arg…..! Her bare så mange gode historier (fup eller fakta), og så meget biologi, der gør dem til et must i naturvejledning og enhver anden biologisk formidling

På kurset vil naturformilder Frederik Leck Fisher tage os med dybt ind i edderkoppernes verden, og vi vil blive klædt på til at kunne undervise i edderkopperne. På kurset vil vi komme ind på bl.a. levevis, parring, spind, fangstmetoder, biotoper, hold af edderkopper og artsbestemmelse. Kursusleder Leif H. Sørensen, vil sørge for at vi får leget, sunget og på andre måder får tips og sjove ideer til formidlingen af edderkopper til alle målgrupper.

Kurset vil foregå som en blanding af foredrag, ekskursioner til nærområder, bestemmelse laboratorium (medbring gerne egen stereolup – da der er et begrænset antal til rådighed på Trente Mølle), praktiske øvelser og fælles og egne refleksioner over mulighed for brug af edderkopper i formidlingen.

Undervisere:

Frederik Leck Fischer: Selvstændig naturformilder, med eget firma, Fortællinger fra Felten, der helt primært beskæftiger sig med formidling af edderkopper og monitorering af edderkopper for forskellige organisationer. Fredrik er uddannet biolog med special i krabbeedderkoppernes sanser og står bl.a. bag den meget populære Facebook side ”Fortællinger fra Felten”, hvor han på fornemste vis formidler alle aspekter af edderkoppernes liv.

Leif H. Sørensen: Til daglig naturvejleder og leder af Trente Mølle Naturskole, og har mere end 25 års erfaring som naturvejleder, med formidling af alle mulige biologisk emner til målgrupper af enhver art. Derudover elsker han at nørde og er ivrig fortaler for den folkelig involvering i overvågning af den danske natur.

Målgruppen: kurset er rettet mod naturvejledere, naturformidlere og andre, der ønsker at blive klogere på edderkoppernes verden, og hvordan man kan formidle disse til forskellige målgrupper

Tidspunkt: 6. og 7. juni 2024. Kurset starter d. 6. juni kl. 9 og slutter d. 7. juni kl. 15.30

Tilmeldingsfrist: 10. maj 2024

Deltagerantal: 14-22 deltagere

Pris: 3500,- kr. inkl. moms for medlemmer og 4400,- kr. inkl. moms for ikke-medlemmer som dækker oplægsholdere, materialer, forplejning, overnatning og faciliteter.

Overnatning: Der er mulighed for overnatning på Trente Mølle i 2- 6 sengs værelser, shelter eller i eget medbragt telt. Overnatning er inkluderet i prisen. Medbring sengelinned til overnatning i hytter og sovepose, underlag mm til overnatning i shelter.

Hvis du ankommer dagen før kurset starter, kan du booke overnatning på Trente Mølle fra om aftenen den 5. juni til torsdag d. 6 juni. Pris 150 kr. for seng, 30 kr. for shelter. Afregnes og bestilles direkte hos Trente Mølle. Kommer der mange, kunne vi overveje noget lyslokning fra onsdag til torsdag.

Forplejning: Kurset er inkl. forplejning. Morgenmad hjælpes vi om, resten bliver leveret og serveret. Vin, øl og vand vil kunne købes til noget nær høkerpriser.

Andet: Dette kursus indgår som et at de valgfrie, åbne kurser, der er en del af Naturvejlederuddannelsen under Naturvejledning Danmark.

Online tilmelding slået fra - se detaljer under beskrivelsen ovenfor.