Naturmaterialers mange muligheder

Naturmaterialernes mange muligheder - Med fokus på leg, eksperimenter og æstetik

Uld, bark, blade, rødder, grene, kogler……. Mulighederne for leg med og kreativ udforskning af naturmaterialer er mangfoldig. Læg så oveni spændende teknikker som flet, filt og farvning.

På dette 2 dages kursus, vil du få muligheder for at lære nye teknikker, fordybe dig i nye materialer og arbejde med æstetiske læreprocesser.

Gennem workshops begge dage vil Marianne Mortensen og Lærke Haupt introducere en række teknikker, som let kan gennemføres med børn i dagtilbud, i indskolingen og på mellemtrinnet.

Underviserne:

Marianne Mortensen er kunsthåndværker og har gennem mange år arbejdet med flet af pil, bark, frø, strå og meget andet. Hun er medlem af kunstnerkollektivet Basket4life. Derudover har hun undervist i mange år på pædagoguddannelsen i værkstedsfag.

Lærke Haupt er naturvejleder på Tårnby Naturskole. Hun arbejder primært med naturvejledning til børn i 0-6-årsalderen, men har også en stærk håndværksmæssig interesse i alt slags håndarbejde. Særlig indenfor uld, filt, garn og plantefarvning.

Mette Aaskov Knudsen. Konsulent og koordinator for Naturakademiet. Mange års erfaring med kursusledelse og med en kreativ side, der brænder for håndværk, håndarbejde og lækre materialer.

Målgruppe: Pædagoger, lærere og naturvejledere

Tidspunkt: Kursus afholdes d. 3. – 4. oktober 2024 på Tårnby Naturskole

Pris: 3800 kr inkl moms for medlemmer. 4800 kr for ikke-medlemmer. Prisen inkluderer undervisning, materialer og forplejning i kursustiden. Overnatning samt øvrige måltider skal du selv stå for.

Andet: Kurset indgår som 2 af de seks valgfrie dage i naturvejlederuddannelsen

Program:

Torsdag 3. oktober

9:30 Ankomst og lidt morgenmad

10:00 Velkomst og intro

10:15 Første lille opgave – fyld en firkant

11:30 Frokost

12:00 1. workshop (lime sammen, binde sammen og tryk på)

13:30 Pause

13:45 2. workshop (sno sammen, flette sammen og filte sammen)

15:45 Afslutning på 1. dag

16:00 Farvel og tak