Naturformidling der fænger medierne

På dette to-dages kursus bliver du introduceret til at lave stærke og vedkommende fortællinger, hvis dine grønne budskaber skal i medierne.

Både de sociale, de digitale og de gode gammeldags papirmedier. Sammen ser vi nærmere på hvordan du mest effektivt kommer i gang med at være til rådighed for medierne og hvordan du bliver mest attraktiv for dem.

Vi ser på hvad en journalistisk historie er, hvordan en redaktion fungerer og hvordan du skruer dine budskaber sammen, så de potentielt får plads på forsiden.

Vi dykker også ned i brugen af sociale medier. Selvom SoMe er i konstant forandring og nye platforme dukker op hver anden uge, er de altid vejen til at inddrage dit publikum i indholdsproduktionen. Sammen undersøger vi hvordan man får dem til det.

Sidst men ikke mindst, afmystificerer vi videoproduktionens gådefulde verden, og når du er færdig med kurset, er du klædt på til at lave helt enkle men effektive videoer, uanset om de er optaget med mobil, drone eller dit hundedyre superkamera.

I vores øvelser, tager vi dog udgangspunkt i mobilen.

Undervisere:

Martin Kunzendorf: Selvstændig journalist og formidler med fokus på Danmarks natur. Martin har en fortid som videnskabs- og naturjournalist i DR, men laver i dag kommunikation, content og rådgivning til en række af Danmarks naturorganisationer, nationalparker og naturparker.

Jes Aagaard: Til daglig naturvejleder og leder af Naturcenter Amager. Jes har gennem det meste af sin karriere brugt medier i bred forstand til at fremme naturvejledning. Han har suppleret sin uddannelse som biolog, med det meste af en journalistuddannelse.

Målgruppen: kurset er rettet mod naturvejledere, naturformidlere og andre, der ønsker at formidle naturen gennem medier eller blive klædt på til markedsføring gennem traditionelle og sociale medier.

Tidspunkt: 17. og 18. september 2024. Kurset starter d. 17. september kl. 10 og slutter d. 18. september kl. 16.

Tilmeldingsfrist: 30. august 2024

Deltagerantal: 12-20 deltagere

Pris: 3900,- kr. inkl. moms for medlemmer og 4900,- kr. inkl. moms for ikke-medlemmer som dækker oplægsholdere, materialer, forplejning og faciliteter.

Overnatning: Der er mulighed for at tilkøbe overnatning på Myrthuegaard i 4-personers hytter eller i shelter. Pris for overnatning i hytte er 100,-. Overnatning i shelter er gratis. Overnatning afregnes med Myrthuegaard i forbindelse med kurset.

Medbring sengelinned til overnatning i hytter og sovepose, underlag mm til overnatning i shelter.

Hvis du ankommer dagen før kurset starter, kan du også booke overnatning på Myrthue fra d. 16. - 17. september.

Forplejning: Kurset er inkl. forplejning. Aftensmaden tilberedes i fællesskab i samarbejde med Myrthues formidlingspersonale og er samtidig en mulighed for at få et indblik i formidlingen på Myrthuegård.

Andet: Denne kursus indgår som et at de valgfrie, åbne kurser, der er en del af Naturvejlederuddannelsen under Naturvejledning Danmark.

Tilmelding / Tilmeldingfrist 30-08-2024 kl. 23:55

3.900 kr.