Hackaton - oplevelsesudvikling og idegenerering for naturvejledere og projektledere

Hackathon – deltag i kreative processer og lær metoder til oplevelsesudvikling og formidlingsplanlægning.

Gennem to intensive dage kommer vi til at arbejde med potentialet for naturvejledning og oplevelsesudvikling i et konkret område. Vi skal arbejde med kreativ idéudvikling og sidst på kurset skal kursisterne fremlægge idéer og planer for en gruppe lokale og centrale aktører, som modtager ideerne, for senere at kunne virkeliggøre dem.

Vi har fået en unik chance for at bruge Frøslevlejren i Sønderjylland som en realistisk case. Her bliver vi stillet over for helt konkrete opgaver og problemstillinger, som gennem alternativer til den klassiske brainstorm, skaber nye ideer og veje.

Hvad er en Hackathon:

”Hackathon er en begivenhed, hvor man mødes og samarbejder intensivt om udvikling af aktiviteter, konceptudvikling eller videreudvikling af eksisterende projekter.”

Kursusledere:

Christine Røllike Ditlefsen er ansat ved Naturvejlederne Sønderborg og arbejder blandt andet med idégenerering og udvikling af aktiviteter.

Ditte Hviid, udviklingskoordinator i Frøslevlejren. Ditte arbejder med udvikling af Frøslevlejren og aktiviteter tilknyttet området.

Se mere om Frøslevlejren her: https://froeslevlejren.dk/

Mette Aaskov Knudsen er konsulent med eget firma og har stor erfaring med undervisning, kursusledelse og udvikling af aktiviteter.

PRAKTISK

Tid: 30. – 31. maj 2024. Fra torsdag kl. 9 til fredag kl. 16

Sted: Frøslevlejren, Lejrvejen 83, 6330 Padborg

Overnatning: Der er mulighed for overnatning fra onsdag aften. Overnatning sker i én af lejrens barakker – medbring selv sengetøj

Tilmeldingsfrist: 1. maj

Deltagerantal: 12 – kurset bliver aflyst ved for få tilmeldte.

Pris: 5000,- for medlemmer og 6000,- for ikke-medlemmer inkl. forplejning torsdag og fredag.

Andet: Dette kursus indgår som et at de valgfri, åbne kurser, der er en del af Naturvejlederuddannelsen

Tilmelding / Tilmeldingfrist 01-05-2024 kl. 00:00