• Holbæk Marina, Dragerup Vig og Holbæk Sejlklub
  • I marts 2020 tog familien Dahl-Olsen af sted på en fem års jordomsejling, for at skabe minder , efter Karina blev diagnosticeret med en arvelig bindevævssygdom, der tog livet af hendes mor i en ung alder.

Alt var planlagt og klargjort, båden blev renoveret, kurser bestået og båden var fyldt op med alt der skulle bruges ude i den store verden. De var klar. Men allerede i Nordsøen blev det tydeligt at ting ikke går som planlagt, man kan ikke forberede sig på alt, og det værste kan ske uanset hvor klar man er.

Kom og hør dem berette om en fantastisk rejse ud i verden hvor intet gik som planlagt, men de fandt en ny vej, ny mening og nye eventyr, på en tur der skulle vise hvad de var gjort af, styrke sammenholdet, og lære dem aldrig at give op, for eventyret gemmer sig i det uventede.

Karinas bog “Plan B - Jeg vil leve før jeg skal dø” kan købes for 220 kr, med eller uden personlig hilsen i, ved arrangementet.

Gilleleje Sejlklub
  • Drømmer du om at sejle en tur til Skotland og hjem igen, det er jo lige om hjørnet.
    Tag med Tine og Lars i sejlbåden Rasine en tur til Skotland.
    Fra Thyborøn over Nordsøen og gennem den Caledonske Canal, samt hjem via de ydre Hebrider, Orkney og Shetlands øerne.
    Turen giver også indblik i indledende tanker, forberedelse og ikke mindst eksekvering.

Gilleleje Sejlklub
  • Årets juleafslutning i AG Nordsjælland bliver igen både med julehygge, julebuffet og sejlerindslag.
    Medbring en 'ret' til en fælles buffet, der svarer til det antal personer, I kommer.
    Sidste år var deltagerne meget sultne, så mon ikke de også er det i år!!!
    Vi sørger for de basale ting på buffetbordet som f.eks. brød og smør
    Drikkevarer kan købes i klubben.

Medbring MEGET gerne:
    2 - 3 billeder på en USB og max. 5 minutters fortælling.
    Billederne kunne f.eks. være fra en sejltur, en fantastisk destination, en oplevelse eller …

• 11-01-2025 10:00 - 16:00

AG Nordsjælland - Nytårstur

PS.
    Tidspunkterne er kun vejledende

• Rikke & Jens Selin Als fortæller om deres livssyn og eventyrlige bedrifter på vandet.
    De mødtes på en båd, der lige som mange af deres oplevelser heller ikke var helt almindelig, idet det var på en nattevagt over Kattegat i en klassisk 12mR bygget i 1918.

Foredraget vil også give et enestående indblik i hvilke fysiske og psykiske strabadser man oplever, når Jens er helt alene i over 31dage på en 30 fods Solus Alta på Nordatlanten, et af de mest udfordrende havområder i verden. Og det der skal til for at gentage turen to gange til, med forlis som punktum tredje gang.

Om Jens´s rejse fra onsdagssejladser på fjorden til Paralympisk medaljevinder i Sydney. Og netop Sydney kom han igen til som medstifter af Oceans of Hope, og skipper på jordomsejlingen med mennesker med sygdommen sklerose (MS) som aktiv besætning samt sommertogter i hjemlige farvande, hvor Rikke har været matros.

De seneste år har skipperparret sejlet deres første Vildrose, en Luffe 40, fra Rom til Hørby, sejlet 7.000 sømil som skipperpar på en Swan 68, og sidste år sejlet deres nye Vildrose - en Najad 490 - hjem fra Martinique i Caribien.

Derudover vil de dele de mange tanker og beslutninger, der skal træffes før man kan begive sig ud på eventyr og drage paralleller til andre livsvalg.

Gilleleje Sejlklub
  • Marie og Kim Graven Nielsen har været på langfart siden July 2016, og vil holde et lille indlæg om deres oplevelser i Stillehavet, her i Gilleleje.

Vi har sejlet siden vi mødte hinanden så + 30 år. Vi elsker havet, friheden og sejlermåden at se verden på. Vi har næsten altid sejlet med vores børn eller blot hinanden, og det passer os bedst i det lange løb. Tankerne om langtur har næsten altid været der, og vi planlagde dette over en del år. Så da vi fik muligheden for endelig at kappe trosserne og tage afsted, uden dagligdagens deadlines pegede kompasset mod vest, mod det sydlige Stillehav.
    Vi har erfaringer med båd valg, proviant, reservedele, vagt turnus og meget andet, som vi gerne deler.

Vi har sejlet Atlanten et par gange, Caribien, USA østkyst og har gjort en del af Middelhavet. Men vores sejlads over Stillehavet er for os, fortsat det mest fantastiske. Vi synes det er der eventyret og udfordringerne er størst. Vi var heldige at få lov til at sejle derude før Coronaen lagde verden øde, og vi blev først stoppet af den, på New Zealand. Idag er vi i Middelhavet og forbereder at sejle Grækenland, i den kommende sæson.

Vi tænker vi starter med lidt forberedelses- og båd snak og de tanker vi gjorde os, inden vi kastede los og gik igennem Panama kanalen.

Derefter vil vi berette lidt om de eventyrlige oplevelser både under og over vandet vi har mødt, og selvfølgelig lidt om de udfordringer, man møder på de 6-7000 sm fra Panama til New Zealand. Vi sejlede den traditionelle passatvinds rute, hvor vi gik i land på Galapagos, Marquesas, Tuamutus, Selskabsøerne, Suwarrow, Nuie, Tonga, Minerva Reed og endelig New Zealand. Her blev vi som sagt indhentet af Coronaen, som lukkede New Zealand ned i godt et par år.