Regionalkursus 2024

Invitation til regionalkursus 2024

Kære kolleger på Sjælland og Bornholm.

Der indbydes til regionalkursus for de klassiske fag, atter i år på Gefion Gymnasium i København. Der bliver der tale om et fyraftenskursus med middag, hvor I dels vil kunne opleve et oplæg om kvinderne hos Ovid og om Sportswashing i det arkaiske og klassiske Grækenland. Begge dele aktuelt på enhver måde.

Desuden vil der være mulighed for at høre nyt fra Klassikerforeningens bestyrelse og vores fagkonsulent.

Kl. 16.45-17.00: Velkomst med kaffe
Kl. 17.00-18.00: Oplæg: ”HUN – kvinderne hos Ovid” ved Ann Bolbjerg Øe, Sankt Annæ Gymnasium, som handler om at undervise i kvinder ud fra Ovid med øvelser, der træner den tekstnære analyse, skaber bevægelse i undervisningen og øvelser, der let kan gøres virtuelle
Kl. 18.00-19.00: Middag
Kl. 19.00-20.00: Foredrag: ”Sportswashing i det arkaiske og klassiske Grækenland” ved Thomas Heine Nielsen, KU
Kl. 20.00-20.30: Nyt fra Klassikerforeningens bestyrelse og fagkonsulent Allan Uhre Hansen

Pris Kr. 500,- (opkræves automatisk af Klassikerforeningen).

Vh. Mette Marie Dons Christensen
(lokalformand på Sjælland og Bornholm), rgmd@roskilde-gym.dk