Kalvebod Naturpatrulje

Kom med i Kalvebod Naturpatrulje og leg, lær og vær i naturen sammen

Kalvebod Naturpatrulje er for aldersgruppen 6-9 år og har hjemsted i Naturcenter Amagers Ildsjælehus. Patruljen er drevet af 4 frivillige, som laver naturaktiviteter, der tager udgangspunkt i Børnenes Naturkanon. Vi skal lege, lære og være i naturen - og selvfølgelig få en masse nye venner.

Praktisk:
Naturpatruljen mødes hver anden torsdag kl. 16-17.30 med opstart d. 2. maj.
Forældre er velkomne som frivillige og medhjælpere. Man kan læse mere om at være frivillig i naturpatruljen her.
Aktiviteterne er tilpasset så børnene oplever at få mestring og viden på deres niveau.
Under naturpatruljeaktiviteterne vil børnene opleve at blive udfordret i trygge rammer, så både mudder, dyr og nye oplevelser bliver sjovt for alle - Børnene bliver fyldt med gode erfaringer i naturen, og mødes i et fællesskab omkring den.

Naturpatruljerne er som hovedregel ude på alle årstider, så det er altid vigtigt med påklædning efter vejret.
Igennem forløbet modtager børnene lidt grej og en t-shirt og ved afslutningen et diplom.

Bagom:
Naturpatruljen er en del af Natur & Ungdoms projekt: Sammen om Naturen
Målet er at flere børn skal mere ud.
Naturpatruljerne tager udgangspunkt i Børnenes naturkanon og omsætter den til aktivitet, naturdannelse og fællesskab.

Tilmelding:
Tilmeldingen er individuel pr. barn og kræver, at barnet er eller bliver medlem af Natur & Ungdom. Det koster 100 kr. årligt.

Naturpatruljen på Kalvebod er også en del af lokalforeningen: Albertslund Lokalforening. Barnet vil på den tilmeldte e-mail modtage mails fra den lokale forening, med tilbud om at deltage i deres forskellige aktiviteter.

Kalender for Kalvebod Naturpatrulje forår/efterår 2024 - aktiviteter opdateres:
d. 2/5 : Første gang!
d. 16/5
d. 30/5
d. 13/6
SOMMERFERIE PAUSE
d. 15/8
d. 29/8
d. 12/9
d. 26/9
d. 10/10 : Afslutning

Der er ingen ledige pladser, men du kan tilmelde dig venteliste nedenfor.
Skriv t-shirt størrelse og evt. madhensyn herunder

Jeg bekræfter at jeg er medlem af:

Tak! Din besked er afsendt..
Din besked blev ikke afsendt. Brug venligst kontaktinformationer ovenfor. Beklager ulejligheden!