Borgerinddragelse i anlægsprojekter – hvordan kan modvind vendes til medvind?

Du skal have internetadgang, computer og hovedtelefon. Vi bruger Zoom via en krypteret forbindelse. Linket til Zoom står i bekræftelsen.

Webinaret henvender sig til projektledere og medarbejdere i større anlægsprojekter, der kræver dialog med og inddragelse af borgere og andre eksterne parter.

På webinaret formidler Anne Tortzen mange års viden fra forskning og praksis om borgerinddragelse og hvad der skal til for at lykkes. Hun sætter særligt fokus på de mekanismer, der fører til modstand og NIMBY (Not In My Back Yard) reaktioner fra borgere – og giver eksempler på, hvad der skal til for at få borgerne som samarbejdspartnere i stedet for modspillere.

Udbytte
Du får indblik i de mekanismer, der gør sig gældende i borgerinddragelse og nye greb til at tilrettelægge og facilitere borgerdialoger.

08:30 - Velkomst og introduktion
- Hvad er borgerinddragelse – og hvorfor er det vigtigt?
- Jeres erfaringer med borgerinddragelse - NIMBY – hvordan kan vi forstå modstanden?
- Hvad kan man gøre for at få borgerne som samarbejdspartnere? Nogle greb og gode råd om borgerinddragelse
10:00 – Webinar slutter/ tak for i dag

Er du ikke medlem af DPL, men er nysgerrig på vores forening, har du mulighed for at deltage i et enkelt webinar som gæst. Du skal blot sende en mail til arrangementer@danskprojektledelse.dk, så melder vi dig til.

Oplægsholdere

Anne Tortzen

Anne Tortzen er cand.scient.pol., ph.d. og ekspert i borgerinddragelse og demokratiudvikling. Hun er grundlægger og leder af virksomheden Center for Borgerdialog og har mange års erfaringer som forsker og rådgiver inden for borgerinddragelse og samskabelse, særligt med fokus på den grønne omstilling.

Tilmelding / Tilmeldingfrist 04-11-2024 kl. 12:00

Download deltagerliste