Programledelse i hverdagen på Mary Elizabeths Hospital

Du skal have internetadgang, computer og hovedtelefon. Vi bruger Zoom via en krypteret forbindelse. Linket til Zoom står i bekræftelsen.

På webinaret vil I blive introduceret for programmets metoder og værktøjer, bl.a. gevinstkortlægninger, tranchplanlægning og organisering.

Programlederen fra Organisationssporet i Mary Elizabeths Hospital vil introducere til hospitalets vision og arbejde med bl.a. legende kultur og sammenhængende forløb, og hvordan arbejdet er organiseret i et program. Programmet dækker over en bred portefølje af både forsknings og uddannelsesaktiviteter, digitale såvel som fysiske produkter, rumlige design og store organisatoriske fusioner og sundhedsfaglige projekter. Alt sammen projekter med meget forskellige leverancemodeller og krav til driftsorganisationen. Programlederen vil invitere ind i maskinrummet og vise de hovedværktøjer, der anvendes til at monitorere projekterne, sikre den strategiske planlægning bl.a. gevinstkortlægninger, fremtidsmodeller, programstyringsværktøjer etc.

Den anden del af webinaret handler om rollen som programleder, der ofte er præget af en udspændthed mellem mange positioner, interesser og fagfællesskaber. Det kræver et personligt lederskab med løbende forventningsafstemning og et enormt relationelt arbejde. På webinaret vil I få et indblik i Marjannes tilgang til programledelse – både det der fungerer og det hun stadig ikke har knækket nødden til. Måske I i fællesskab kan finde fælles løsninger!

Udbytte

- Indblik i konkrete metoder og arbejdsgange der understøtter programledelse.
- Inspiration og fælles drøftelse af den uformelle lederrolle som programlederen ofte skal agere i.

Er du ikke medlem af DPL, men er nysgerrig på vores forening, har du mulighed for at deltage i et enkelt webinar som gæst. Du skal blot sende en mail til arrangementer@danskprojektledelse.dk, så melder vi dig til.

Oplægsholdere

Marjanne Kurth

Marjanne Kurth er uddannet cand. mag i Visuel Kultur og har igennem de sidste 15 år arbejdet med store komplekse udviklingsprojekter på tværs af brancher. Hun brænder for lederskab og de udfordringer og sejre der ligger i at være med til at udfordre standarder.

Tilmelding / Tilmeldingfrist 17-04-2024 kl. 12:00

Download deltagerliste