Grafisk facilitering – styrk din rolle som facilitator

Du skal have internetadgang, computer og hovedtelefon. Vi bruger Zoom via en krypteret forbindelse. Linket til zoom står i bekræftelsen.

Webinar 1 ud af 2. Næste webinar finder sted torsdag den 17. august 2023 - kl. 8.30-10.00

Alle kan lære at tegne, og på blot 1.5 timer er du godt i gang!

At tegne, det du taler om, styrker dig i at involvere dine projektdeltagere og gøre dine budskaber klare. Grafisk facilitering er et stærkt og effektfuldt værktøj, der kan bruges til at skabe fælles forståelse og gode rammer for engagement og interaktion.

I løbet af webinaret vil du lære nogle af de vigtigste grundelementer som grafisk facilitering er bygget op omkring, så du let kan anvende visuelle virkemidler næste gang, du skal facilitere møder og workshops.
Omsæt dine ord til tegninger og skab et sprog alle forstår.
Med visualisering af dine budskaber skaber du en fælles forståelse og referenceramme og sikrer at alle arbejder mod samme mål.

Workshoppen er baseret på ”learning-by-doing”, så du bliver hurtig tryg med at tegne og anvende grafisk facilitering med det samme.

Udbytte:
• Indsigt i hvad grafiske virkemidler kan bruges til og hvilken effekt det kan have?
• Grundelementerne: rammer, ikoner og mennesker.
• Tips og tricks til at tegne enkelt med stor effekt.
• Få startet på dit eget ikon bibliotek, der passer til din arbejdssituation eller hverdag.

Dette skal du have klar inden webinaret
• Alm. farvetuscher, farveblyanter, kuglepen eller blyant
• En blok eller masser af papir

PROGRAM
8:30 Velkomst og introduktion

- Hvorfor virker grafisk facilitering?
- Lær og træn grundelementerne
- Inspiration og tips
- Afsluttende øvelse

10:00 Tak for i dag!

Indlægsholder er Marie Rohrsted som er proceskonsulent og grafisk facilitator hos Talkingstrokes.
Hun har mange års erfaring som projektleder og forandringsagent fra forskellige virksomheder og brancher og har anvendt grafisk facilitering i forbindelse med bla. produktudvikling, procesoptimering, co-creation, it-projekter mm. Marie er en energisk og motiverende underviser og har en pragmatisk tilgang i sin undervisning.

Hun har en cand. merc i erhvervsøkonomi, japansk, kommunikation og branding, og er certificeret i PRINCE2, Agile project management samt profilværktøjet E-stimate.

Tilmelding senest den 20. februar.

Arrangementet er gratis for medlemmer af Dansk Projektledelse.

Er du ikke medlem koster det kr. 900 ekskl. moms og du kan tilmelde dig ved at sende en mail til: arrangementer@danskprojektledelse.dk

Bliver du forhindret i at deltage?
Hvis du bliver forhindret beder vi dig om - hurtigst muligt og senest den 20. februar før kl. 12, om at kontakte os.

Kontakt os på telefon +45 48241488 eller mail arrangementer@danskprojektledelse.dk hvis du har spørgsmål.

Tilmelding / Tilmeldingfrist 20-02-2023 kl. 12:00