Situationel Dialektisk Ledelse i projekter

Du skal have internetadgang, computer og hovedtelefon. Vi bruger Zoom via en krypteret forbindelse. Linket til Zoom står i bekræftelsen.

Hvem henvender dette sig til?
Webinaret er målrettet lederen, mellemlederen, teamlederen eller projektlederen, der gerne vil stifte bekendtskab med Situationel Dialektisk Ledelse i projekter - både i private og offentlige organisationer samt i NGO-organisationer.

Nærmere beskrivelse
Situationel Dialektisk Ledelse handler om, at man som leder i alle situationer må foretage et situationelt betinget valg på baggrund af involverede personer, formål, tidspunkt, sted og øvrig kontekst. At agere situationelt vil sige, at man leder, handler og kommunikerer i forhold til den aktuelle situation, og ordet dialektisk peger på det forhold, at der vælges mellem flere mulige løsninger, og at der i specifikke situationer altid kan træffes andre valg.

Som leder kan man handle i forskellige typer af ledelsesopgaver, bl.a. forandringsledelse, projektledelse, innovationsledelse, byggeledelse, ledelse af køn, ledelse af LGBTQ+-medarbejdere, ledelse af introverte medarbejdere, ledelse af neurodivergente medarbejdere, CSR-ledelse, ledelse af hjemmearbejde, politisk ledelse samt topledelse. Disse emner berører bogen 'Både-og-ledelse: En introduktion til Situationel Dialektisk Ledelse'. På webinaret vil fagredaktør Maria Mejnborg Lidsmoes fortælle om hendes kapitel: Situationel Dialektisk Ledelse i projekter.

Udbytte
På webinaret får du grundlæggende forståelse for og introduktion til Situationel Dialektisk Ledelse i projekter, hvad det dækker over og hvorfor der har været behov for denne nye tilgang til projektledelse. Derudover vil der være mulighed for at få svar på spørgsmål.

- Introduktion v/Maria
- Præsentation af Situationel Dialektisk Ledelse - hvad er det?
- Situationel Dialektisk Ledelse i projekter - et nyt mindset til dig der leder projekter
- Hvordan praktiserer man Situationel Dialektisk Ledelse?

Er du ikke medlem af DPL, men er nysgerrig på vores forening, har du mulighed for at deltage i et enkelt webinar som gæst. Du skal blot sende en mail til arrangementer@danskprojektledelse.dk, så melder vi dig til.

Oplægsholdere

Maria Mejnborg Lidsmoes

Maria Mejnborg Lidsmoes er cand.mag. i International virksomhedskommunikation og er tilknyttet forskningsgruppen TRILO på Syddansk Universitet, hvor hun også er ansat som projektleder på Det Humanistiske Fakultet. I samarbejde med Flemming Smedegaard har Maria redigeret bogen "Både-og-Ledelse", hvori hun selv har skrevet kapitlet ”Situationel dialektisk ledelse i projekter”

Tilmelding / Tilmeldingfrist 13-03-2024 kl. 12:00