Bæredygtighed i IT-projekter

Du skal have internetadgang, computer og hovedtelefon. Vi bruger Zoom via en krypteret forbindelse. Linket til Zoom står i bekræftelsen.

I denne session dykker vi ned i, hvordan du kan integrere bæredygtige praksisser i dine projektledelsesprocesser, hvilket ikke kun fører til succesfulde resultater, men også langsigtede miljømæssige fordele. Vi kommer desuden til at gennemgå FNs 17 nye IT-verdensmål, der er højaktuelle, da FN i september 2024 for alvor styrker fokus på teknologi som en ressource, der skal bruges til at gennemføre de nødvendige bæredygtige forandringer. I samarbejde. Globalt. Vi mener, at danske projektledere skal spille en nøglerolle her.

Hovedpointer

• Forståelse af bæredygtighedsforpligtelser for IT-projekter

• Skiftet fra økonomisk fokus til også at skabe varige, positive påvirkninger

• Hvordan IT-projektlederens rolle udvikler sig med fokus på bæredygtighed.

Dette webinar er specielt designet til IT-projektledere, der ønsker at gøre en meningsfuld forskel og forblive på forkant i det hurtigt udviklende landskab inden for IT-projektledelse. Vores ekspert på webinaret er Lasse Borris Sørensen, Sustainable Project Coach samt Chapter Lead af SustainableIT.org i de nordiske lande (Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island). Lasse er stifter af Plan A (www.SustainableProjects.info).

Vi er glade for at præsentere Ann Rosenberg som den anden indlægsholder. Ann har over 25 års erfaring i erhvervslivet med fokus på teknologi, bæredygtighed og ansvarlig AI. Hun er i øjeblikket Senior Sustainability and Climate Advisor, VP hos SustainableIT.org samt bestyrelsesmedlem. Ann var medstifter af UN SDG Ambition sammen med UN Global Compact og har dedikeret sit liv til at være en pioner for FN's verdensmål.

Er du ikke medlem af DPL, men er nysgerrig på vores forening, har du mulighed for at deltage i et enkelt webinar som gæst. Du skal blot sende en mail til arrangementer@danskprojektledelse.dk, så melder vi dig til.

Oplægsholdere

Ann Rosenberg

Senior Sustainability, Climate Advisor & Board Member | 20 years@SAP | EY | UN LIVE | COP I WEF | Author | Co-Founder UN SDG Ambition I TEDx |Responsible AI I SustainableIT | UN AI for Good

Lasse Borris Sørensen