Grafisk facilitering – styrk din rolle som facilitator

Du skal have internetadgang, computer og hovedtelefon. Vi bruger Zoom via en krypteret forbindelse. Linket til Zoom står i bekræftelsen.

Webinar 1 ud af 2. Næste webinar finder sted d. 3. september 2024 kl. 8.30-10.00

Grafisk facilitering er et stærkt og effektfuldt værktøj, der kan bruges til at skabe fælles forståelse og gode rammer for engagement og interaktion.

I løbet af webinaret vil du lære nogle af de vigtigste grundelementer som grafisk facilitering er bygget op omkring, så du let kan anvende visuelle virkemidler næste gang, du skal facilitere møder og workshops. Omsæt dine ord til tegninger og skab et sprog alle forstår. Med visualisering af dine budskaber skaber du en fælles forståelse og referenceramme og sikrer, at alle arbejder mod samme mål.

Workshoppen er baseret på ”learning-by-doing”, så du bliver hurtig tryg ved at tegne og anvende grafisk facilitering med det samme.

Udbytte

• Indsigt i hvad grafiske virkemidler kan bruges til og hvilken effekt det kan have
• Grundelementerne: rammer, ikoner og mennesker
• Tips og tricks til at tegne enkelt med stor effekt
• Få startet på dit eget ikon bibliotek, der passer til din arbejdssituation eller hverdag.

Dette skal du have klar inden webinaret:
• Alm. farvetuscher, farveblyanter, kuglepen eller blyant
• En blok eller masser af papir

Kl. 08:30: Velkomst og introduktion
- Hvorfor virker grafisk facilitering?
- Lær og træn grundelementerne
- Inspiration og tips
- Afsluttende øvelse
Kl. 10:00: Tak for i dag

Er du ikke medlem af DPL, men er nysgerrig på vores forening, har du mulighed for at deltage i et enkelt webinar som gæst.
Du skal blot sende en mail til: arrangementer@danskprojektledelse.dk, så melder vi dig til.

Oplægsholdere

Marie Rohrsted

Marie Rohrsted er proceskonsulent og grafisk facilitator hos Talkingstrokes. Hun har mange års erfaring som projektleder og forandringsagent fra forskellige virksomheder og brancher og har anvendt grafisk facilitering i forbindelse med bl.a. produktudvikling, procesoptimering, co-creation, it-projekter mm. Marie er en energisk og motiverende underviser og har en pragmatisk tilgang i sin undervisning. Hun har en cand. merc i erhvervsøkonomi, japansk, kommunikation og branding, og er certificeret i PRINCE2, Agile project management samt profilværktøjet E-stimate.

Tilmelding / Tilmeldingfrist 03-04-2024 kl. 12:00