Hvordan flyttede man to hospitaler på blot 2 x 2 uger

Du skal have internetadgang, computer og hovedtelefon. Vi bruger Zoom via en krypteret forbindelse. Dagen før kommer en mail med et link til webinaret

Flytteprojektet omfattede en flytning af ca. 3.800 arbejdspladser, 4.700 rum og knap 100 indlagte patienter. Af hensyn til patientsikkerhed og opretholdelse af behandlingsgaranti, så skulle flytningen gennemføres så komprimeret som muligt. Flytteprojektet var blot en del af det samlede program med mere end 120 projekt-/arbejdsgrupper, som tilsammen skulle skabe de nødvendige forandringer og forberedelser inden flytningen kunne sættes i gang.

Med afsæt i denne praktiske case vil projektleder Jacob Pedersen gennemgå nogle af projektets centrale fase, og se tilbage på hvordan det gennem tydelig ledelse og styring lykkedes at få skabet en bevægelse fra kompleks til simpel (ref. Cynefin Framwork).

Som ansvarlig projektleder stillede det konstant krav til egen refleksion i forhold til lederrollen.

Udbytte:
Hør hvordan John Ryding-Olssons model for projektlederskab og 6 ledelsesroller (lede fremad, opad, udad, nedad, bagud og indad) blev omsat i praksis, og blev det fast anker i en hektisk og krævende dagligdag, hvor der ikke fra starten var en fælles projektmodel eller begrebsforståelse.

08:30 Velkomst og introduktion

Kort introduktion af projektet og organisering

Kontekst og udfordringer ved flytning af hospitaler

Bevægelsen fra kompleks til simpel

Projektledelse med afsæt i de 6 ledelsesroller

09:30 slut på webinar

Indlægsholder er Jacob Pedersen, Projektleder på Aalborg Universitetshospital med ansvar for flytningen af de eksisterende hospitaler

Tilmelding senest den 9. november

Arrangementet er gratis for medlemmer af Dansk Projektledelse.

Er du ikke medlem koster det kr. 900 ekskl. Moms og du kan tilmelde dig ved at sende en mail til: arrangementer@danskprojektledelse.dk

Bliver du forhindret i at deltage?
Hvis du bliver forhindret beder vi dig om - hurtigst muligt og senest den 9. november før kl. 12, om at kontakte os.

Måske kan du hjælpe en anden fra ventelisten - med at få din plads.

Kontakt os på telefon +45 48241488 eller mail arrangementer@danskprojektledelse.dk hvis du har spørgsmål.

Tilmelding / Tilmeldingfrist 09-11-2022 kl. 12:00