Den faciliterende projektleder

Du skal have internetadgang, computer og hovedtelefon. Vi bruger Zoom via en krypteret forbindelse. Linket til Zoom står i bekræftelsen.

Hvem henvender dette sig til?
Webinaret er for dig, der er nysgerrig på, hvordan facilitering kan anvendes som en understøttende kompetence i projektlederrollen.

Nærmere beskrivelse
På webinaret skærer oplægsholder Susanne Muusmann Lassen ind til benet for at ramme facilitering ude i projektlederens virkelighed. Du får derfor en praktisk indføring i, hvordan du kan gå til værks, når du som projektleder skal facilitere processer i alle dele af projektet for projektets forskellige deltagere og interessenter.

Udbytte
Du får som projektleder greb om rollen som facilitator og konkrete procesøvelser, du kan bruge i praksis.

Pointerne fra webinaret lægger sig op ad en ny fagbog, der udkom i juni 2023, som Susanne Muusmann Lassen er medforfatter på: 'Håndbog i procesfacilitering - en praktisk guide.'

08.30: Velkommen og tjek ind
- Hvad er facilitering og hvorfor skal projektledere beskæftige sig med det?
- Hvor står du som facilitator?
- Persongalleriet i procesfacilitering - positionering og magt
- Rammen for en facilitering - greb og procesøvelser i praksis
10.00: Tjek ud og tak for i dag

Er du ikke medlem af DPL, men er nysgerrig på vores forening, har du mulighed for at deltage i et enkelt webinar som gæst. Du skal blot sende en mail til arrangementer@danskprojektledelse.dk, så melder vi dig til.

Oplægsholdere

Susanne Muusmann Lassen

I am responsible for the design and facilitation of learning processes for leaders and the organisations, they are part of within the following subject: Project management, Leading sustainable development & Organisation, development and co-creation. My focus is transmitting leverages for transforming theories to practical solution. For more than 20 years I have worked with developing and anchoring strategic development projects aimed at transforming organisations to pursue new purposes and goals. Both in relation to the transition to market economies in Central and Eastern Europe and in the Balkan countries in the late 90'ties and onwards. Always considering UN's goals for sustainable development. And in Vestas where I, as HR-leader, played a central role in the globalization and digital transformation of the organisation by supporting leaders to learn and develop.

Tilmelding / Tilmeldingfrist 25-09-2024 kl. 12:00

Medlem af DPL