Ansvarlig projektledelse – hvordan tænker man bæredygtighed ind i projektledelse og projektarbejde?

Du skal have internetadgang, computer og hovedtelefon. Vi bruger Zoom via en krypteret forbindelse. Linket til Zoom står i bekræftelsen.

Hvem henvender dette webinar sig til
Projektledere, projektejere, medlemmer af styregrupper samt projektdeltagere – relevant for alle brancher

Den grønne omstilling er i fuld sving i både offentlige instanser og private virksomheder. Det er bl.a. kravet om ESG-rapportering, som skubber til den bæredygtige dagsorden, og der eksperimenteres i stor stil med, hvordan indsatsen skal organiseres og eksekveres. Fælles for mange organisationer er, at bæredygtighedsansvaret placeres hos en ”sustainability manager”, men i praksis gennemføres i projekter. Det bliver derfor relevant at afklare, hvordan man som projektleder kan forstå og arbejde med bæredygtighed for at lykkes med organisationens og projektets mål. Det samme gælder for projektejere og styregrupper, som skal prioritere, hvilke nye projekter, der skal igangsættes for at understøtte grøn omstilling. Vi kommer med vores bud på ansvarlige projekttiltag baseret på egen og udenlandsk forskning. Deltagerne kommer til at udvikle egne idekataloger i break-out rooms.

15:30 – Velkomst og introduktion
15:35 - 16:15 – Præsentation af VIAs forskningsresultater med fokus på praksisnære tiltag inden for ansvarlig projektledelse
16:15 - 16:45 – Lav jeres egne idekataloger
16:45 - 16:59 – Opsamling og anbefalinger
17:00 – Webinar slutter/ tak for i dag

Udbytte
Idekatalog med konkrete bæredygtige tiltag i projektorganisationer.

Er du ikke medlem af DPL, men er nysgerrig på vores forening, har du mulighed for at deltage i et enkelt webinar som gæst. Du skal blot sende en mail til arrangementer@danskprojektledelse.dk, så melder vi dig til.

Oplægsholdere

Eva Lundahl

Ph.D., forsknings- og ledelseskonsulent på VIA University College, Videncenter for projektledelse. Eva forsker i trends inden for ledelse og projektledelse og arbejder bl.a. med at beskrive og udbrede praksisnære bæredygtighedstiltag i projekter. Eva underviser på Diplom i projektledelse og Diplom i ledelse.

Peter G. Harboe

Cand. Merc, lektor og forsker på VIA University College, Videncenter for projektledelse. Peter har bla. forsket i projektlederens udfordringer i projektets første 30 dage, sammenlignet megaprojekter (sygehusbyggerier) i Danmark og i udlandet og undersøgt hvordan beslutningsprocesser i projekter kan forbedres. Peter underviser på Diplom i projektledelse, Certificeret projektleder i byggeri og Diplom i ledelse.

Tilmeld / Tilmeldingsfrist 03-12-2024 12:00

Medlem af DPL